Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Győr - A 2012-es rekordot is meghaladó számú motor, a tavalyelőttinél jóval több jármű készült az Audi Hungaria Motor Kft. győri gyárában 2013-ban - áll a társaság keddi közleményében. - Autók magazin
részletek »

Rekordszámú motor, a korábbinál jóval több jármű készült Győrben

Autós Magazin, ahol a központi téma az autó. Autók, gépkocsik, hírek érdekességek, újdonságok, tesztek az autózás világából, érdekes témák, új modellek, tuningok és autók minden mennyiségben.
Autók magazin
Itt vagy: Autók magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Rekordszámú motor, a korábbinál jóval több jármű készült Győrben
Rekordszámú motor, a korábbinál jóval több jármű készült Győrben
Audi-gyár, Győr ...
Győr - A 2012-es rekordot is meghaladó számú motor, a tavalyelőttinél jóval több jármű készült az Audi Hungaria Motor Kft. győri gyárában 2013-ban - áll a társaság keddi közleményében.
Tavaly mintegy tízezerrel, 1 millió 925 ezer 636 darabra emelkedett a gyártott motorok száma, 33 ezer 553-ról pedig 42 ezer 851-re az itt készült járműveké.

Az év utolsó napján 10 ezer 337 munkatárs dolgozott a vállalatnál, szemben az egy évvel korábbi 8 ezer 663-mal - írják.

"A motorgyártásban ismét rekordtermelési mennyiséget értünk el. A járműgyártásban a számos kihívás - egy új gyár termelésének felfuttatása, új munkatársakkal - ellenére nagyon eredményes évet zártunk magas termelési számokkal. Ezáltal nagy mértékben hozzájárulunk az AUDI AG globális növekedési stratégiájához és tovább erősítjük nemzetközi versenyképességünket" - idézi a közlemény Thomas Faustmann, ügyvezető igazgatót.

A közlemény szerint a gyárban tavaly 1 millió 434 ezer 540 négyhengeres Otto- és dízelmotor, valamint 2 ezer 448 öthengeres Otto-motor készült. Hathengeres erőforrásból 445 ezer 369, nyolc-, tíz- és tizenkét hengeresből pedig 43 ezer 279 darabot gyártottak Győrben.

Jelezték: az Audi Hungariánál 2013-ban hatféle Otto- és négyféle dízelmotor 235 variánsa készült 63 kW és 419 kW (86 és 570 lóerő) közti teljesítménnyel. Az üzemben a mintegy 5.400 munkatárs 8.100 motort gyárt naponta. A győri motorgyár világszerte a Volkswagen-konszern 30 telephelyére szállítja motorjait.

A közlés szerint a tavaly Győrben készült 42 ezer 851 autó közül 14 ezer 808 TT Coupé, 3.550 TT Roadster, 21 ezer 607 A3 Limousine, valamint 2.886 A3 Cabriolet volt. Emlékeztetnek arra, hogy a az új gyár tavaly júniusi megnyitásával a teljes gyártási folyamatot lefedik ezen a telephelyen.

Az elmúlt év csúcspontjaként a sorozatgyártás elindulását említik, utalva arra, hogy az Audi A3 Limousine június, az A3 Cabriolet október óta gördül le a győri gyártósorokról, s mindkét modell teljes egészében Győrben készül. Emlékeztetnek arra is, hogy tavaly - fennállásának 20. évfordulója mellett - két további jubileumot ünnepelt a társaság. Novemberben a 25 milliomodik motort - egy négyhengeres 2,0 literes TFSI erőforrást - az 500 ezredik Győrben készült Audi TT-be építették be.
Hirdetés
A korábbinál jóval több jármű készült Győrben A korábbinál jóval több jármű készült Győrben
A 2012-es rekordot is meghaladó számú motor, a tavalyelőttinél jóval több jármű készült az Audi Hungaria Motor Kft. győri gyárában 2013-ban. Ez áll a társaság keddi közleményében.
Győr, Audi-város Győr, Audi-város
A nyugat-dunántúli megyeszékhelyen szinte minden a német autóipari cégről szól. Hatezer munkahely már elég ahhoz, hogy közvetve szinte mindenkinek legyen kapcsolata a vállalattal, a győri önkormányzat a helyi adókból évi hat-nyolc milliárd forint bevételhez jut, az egyetemen három éve Audi Hungária Belső Égésű Motorok Tanszék működik a cég finanszírozásában. A főutcán az Audi által adományozott köztéri kút áll, a Győri ETO focicsapatot egy megállapodás értelmében évi 350 millióval támogatják.
Audi - Az AUDI AG általában Audiként ismert német autógyártó cég ... Audi - Az AUDI AG általában Audiként ismert német autógyártó cég ...
Az Audi története az egyik legsokszínűbb az autóipar történelmében. Négy márka, az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer összeolvadásából jött létre 1932-ben, hogy megalapítsa az Auto Union AG márkát, amelynek emblémájául a négy karikát választották. Ez a négy karika a négy márkát szimbolizálja, bár a DKW autógyárnak is ugyanez volt a márkajelzése, így ez nagyban megkönnyítette a céget az emblémaválasztásban. Ferdinand Porsche fejlesztette az Auto Union motorjait, így ő is nagy szerepet vállalt a márka sikerében. 1949 után Ingolstadt lett az Auto Union központja. 1958-ban a Mercedessel kötött szövetség hat év után szétesett, mivel az Auto Union vezetősége továbbra is a kétütemű motorokat részesítette előnyben. Az Auto Union fő részvényese, Friedrich Flikk szoros kapcsolatokat ápolt Heinrich Nordhoffal, a VW vezetőjével, aki 1965-ben átvette a négykarikás márkát ...
Az Audi Magyarországon Az Audi Magyarországon
Az AUDI AG magyarországi leányvállalata (AHM), mely az Audi, Seat, Skoda, Volkswagen, Bentley, Lamborghini, Porsche gépjárművek részére gyárt motorokat. 1994 ben kezdődött a négyhengeres ötszelepes motorok gyártása. Az ünnepélyes gyáravatón Göncz Árpád, a Magyar Köztársaság elnöke, Dr. Ferdinand Piech, a Volkswagen AG igazgatótanácsának egykori elnöke és Gerchard Schröder Alsóország volt miniszterelnöke is részt vett. 1998-ban megkezdődik Győrben az Audi TT Coupé összeszerelése. 2000-ben megnyitják a négyhengeres dízelmotor gyártócsarnokot, a megnyitón Orbán Viktor miniszterelnök, Balogh József Győr város polgármestere, Varga Mihály pénzügyminiszter és Jürgen D. Hoffmann az Audi Hungaria pénzügyekért felelős igazgatója is részt vesznek. 2001-ben adták át az Audi Hungaria Motorfejlesztő Központját. A központban a mérnökök sorozatgyártást támogató fejlesztéseket végeznek, nemcsak az Audi Hungaria, hanem az anyavállalat, az Audi AG megbízásából is. Az Audi A3 és S3 gyártásának kezdete Győrben. Ezek a modellek 2003-ig készültek az Audi Hungariánál. 2002-ben megnyitják a nyolchengeres motorgyárat, a hivatalos megnyitón Dr. Martin Winterkorn, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke, Medgyessy Péter miniszterelnök, Bencsó Csaba a nyolchengeres motorgyártás vezetője és Jürgen Lunemann ügyvezető is részt vettek. 2005 júniusában elkészült az Audi Hungariánál a 10 milliomodik motor. A jubileumi erőforrást egy rendőrség számára készült Audi TT Coupéba szerelték be. A speciálisan felszerelt járművet Dr. Jochem Heizmann az AUDI AG igazgatótanácsi tagja adta át Dr. Bene László országos rendőrfőkapitánynak. Az Audi tovább bővítette tevékenységi körét Magyarországon, Gyurcsány Ferenc miniszterelnök jelenlétében felavatták az Audi Hungaria szerszámgyárát. 2006 júniusában megkezdődött az Audi Hungariánál a második generációs TT Coupé sportautók sorozatgyártása. Az első sportkocsival Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter gördült le a győri gyártósorról. 2007-ben az Audi Hungaria sikertörténetének új fejezetét nyitja meg az Audi A3 Cabriolet gyártása. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke elindították a sorozatgyártást a győri AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. járműgyárában. 2010-ben Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke és Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke a Parlamentben tartott közös, nemzetközi sajtótájékoztató keretében jelentették be, hogy az Audi 2013 végéig mintegy 900 millió eurót (252 milliárd forint) fektet a győri járműgyártás bővítésébe. 2011-ben elkészült a 20-milliomodik motor a győri gyárban.
Szólj hozzá a cikkhez
FIGYELEM! A cikk felhasználása, utánközlése kizárólag a tlap szerkesztő engedélyével lehetséges! Kérek engedélyt
Címkék - ipar, járműipar, Audi, gyár, autó gyártás, gépkocsi, Győr
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2014-01-21 13:51:19
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü