Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
A 2010-es, 41. Tokiói autókiállításon bemutatott Lexus LFA csodálatos technológia alkotás - olyan autó, amely igencsak magasra tette a mércét, és alapjában írta át a 21. századi szupersportk - Autók magazin
részletek »

Lexus LFA - 10 évbe került a tervezés, de megérte

Autós Magazin, ahol a központi téma az autó. Autók, gépkocsik, hírek érdekességek, újdonságok, tesztek az autózás világából, érdekes témák, új modellek, tuningok és autók minden mennyiségben.
Autók magazin
Itt vagy: Autók magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Lexus LFA - 10 évbe került a tervezés, de megérte
Lexus LFA - 10 évbe került a tervezés, de megérte
A 2010-es, 41. Tokiói autókiállításon bemutatott Lexus LFA csodálatos technológia alkotás - olyan autó, amely igencsak magasra tette a mércét, és alapjában írta át a 21. századi szupersportkocsik fogalmát.
Könyörtelen, V10-es motor, könnyű szénszálas felépítmény és ösztönös vezetési élmény. Ez az autó már a közutakon is lélegzetelállító, de igazán a versenypályán lendül akcióba - a gyorsulás hátborzongató (0-100 km/órára mindössze 3,7 másodperc), az erőtartalékok pedig kimeríthetetlenek (végsebesség: 325 km/óra).

Az LFA szigorúan limitált széria lesz - ebből az elképesztő szuperautóból mindössze 500 darabot készítünk. Már csak ezért is méltányolják az autórajongók azt a hihetetlen energiát, amit a villámgyors LFA megalkotásába fektettünk. Az autótervezés mesterdarabja ugyanakkor a Lexus-modellkínálat legújabb autónak fejlesztési módszereire is rávilágít: a Lexus legtehetségesebb mérnökei és formatervezői tíz éven át dolgoztak fáradhatatlanul, hogy tökéletessé csiszolják ezt a csodálatos járművet.
Hirdetés

EGY SZUPERSPORTKOCSI SZÜLETÉSE

Az autó tervezését teljesen tiszta lappal kezdtük, s a cél a legmagasabb szintű vezetési élmény megvalósítása volt- valamint formatervezési filozófiánk, az L-finesse különleges megtestesítése. A tízezernyi egyedi alkatrész kifejezetten ehhez az autóhoz készült - és beszerelésük többnyire kézi munkával történik.

Tíz évnyi álmodozás, innováció és tervezés után született meg az LFA, amely merészen feszegeti a valóság határait. Jó példa erre a karcsú, áramvonalas karosszéria, ami az első prototípusoknál alumíniumból készült, de még ez a könnyű fém is túlságosan súlyosnak bizonyult a kívánt teljesítmény eléréséhez.

Ezért úgy döntöttünk, hogy alumínium helyett különleges, ultrakönnyű, de rendkívül erős Szénszál Erősítésű Műanyagot (CFRP) alkalmazunk. Ezt az egyedülálló anyagot nem külső beszállítóktól szerezzük be, hanem kifejlesztettünk egy saját, innovatív szénszál-szövőszéket, mert csakis ez garantálja, hogy az anyag a legszigorúbb szabványainknak is megfelel.

V10 POWER

Az LFA lelke az egyedi, kézzel összeszerelt, 4,8 literes, V10-es szívómotor. A németországi Nürburgring versenypályán tesztelt és tökéletesített blokk gyorsabban pörög föl, mint ahogyan azt egy hagyományos, analóg fordulatszámmérő követni tudná. Ám az uralhatatlan teljesítmény semmit sem ér, ezért a félelmetes V10-eshez villámgyorsan kapcsoló, hatfokozatú Automatizált Szekvenciális Váltómű csatlakozik.

ZAJSZOBRÁSZAT

Az LFA főmérnöke, Harihuko Tanhashi csak így emlegeti az autó hátborzongató motorhangját: 'Az angyalok dühe'. Ám ez a dühös ordítás valójában egy gondosan megtervezett hang, amit a Yamaha hangszerrészlegének szakembereivel együttműködő mérnökök a szívócsonk fedele alá épített különleges formájú bordákkal hoztak létre.

BEÉPÍTETT IZGALOM

Az LFA drámai hatású cockpitje kézi munkával, a legjobb anyagokból készül. A műszerfalat egyetlen műszer uralja - az animált fordulatszámmérő. A laptopokra emlékeztető TFT kijelző megjelenése az üzemmódtól függően változik. Ha az LFA-t nagy teljesítményű sport üzemmódba kapcsoljuk, a kijelzőn megjelenő számok nagyobbak és vastagabbak lesznek, s a legnagyobb megengedett motorfordulatszámot jelző vörös vonal felcsúszik a számlap tetejére.KÉZI MUNKÁVAL KÉSZÜLT

Mint minden mestermű, a V10-es motorok is gondos kézi munkával készülnek, s magukon viselik az LFA összeszerelését végző Lexus munkacsoport mérnökének aláírását. Az autóépítő mesterek hihetetlen türelemmel és precizitással állítanak össze minden egyes szupersportkocsit. A tökéletesség iránti elkötelezettségük, valamint az általuk kifejlesztett innovatív technikák és anyagok megjelennek a Lexus kínálatának minden modelljében.

KAROSSZÉRIA-SZOBRÁSZAT

A különleges szerkezetű Szénszál Erősítésű Műanyag (CFRP) megalkotásával nemcsak az LFA tömegét csökkentettük és szilárdságát növeltük, hanem az autó formáját is egyedi módon alakíthattuk ki. A Lexus tehetséges formatervezőit megihlette a könnyű és erős anyag, s olyan íveket alkottak belőle, amelyeket fémből lehetetlen lett volna megformálni - ezzel pedig új szintre emelték a Lexus L-Finesse formatervezési filozófiáját.

FÉLRE A SABLONOKKAL!

Az LFA súlyelosztása optimális (48:52 elöl-hátul), így a szuperautó teljes potenciálja akadálytalanul kihasználható. Ugyanilyen fontos volt, hogy az autó a lehető legközelebb kerüljön az úthoz - s a példátlanul alacsony tömegközéppont révén az LFA szinte tapad az aszfalthoz. Íme az autó, amely a Nürburgring félelmetes kanyarjait is magabiztosan gyűrte maga alá!
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Lexus, LFA, szuper, sport, kocsi, autó, jövő, technika, élmény
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2013-10-03 07:35:25
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü