Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
A brit autóipar lekörözte a franciát, a szigetországban évtizedek óta tavaly gyártottak először több autót, mint Franciaországban. - Autók magazin
részletek »

A brit autóipar évtizedek óta ismét lekörözte a franciát

Autós Magazin, ahol a központi téma az autó. Autók, gépkocsik, hírek érdekességek, újdonságok, tesztek az autózás világából, érdekes témák, új modellek, tuningok és autók minden mennyiségben.
Autók magazin
Itt vagy: Autók magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
A brit autóipar évtizedek óta ismét lekörözte a franciát
A brit autóipar évtizedek óta ismét lekörözte a franciát
A brit autóipar lekörözte a franciát, a szigetországban évtizedek óta tavaly gyártottak először több autót, mint Franciaországban.
Az osztrák WirtschaftsBlatt hírportál beszámolója szerint Nagy-Britanniában tavaly 1,51 millió autót gyártottak, szemben a franciaországi 1,46 millióval. Németország és Spanyolország után Nagy-Britannia így a harmadik legnagyobb európai autógyártó nemzet lett.

Az elmúlt tíz évben értékben megduplázódott a brit autóexport, az idén júliusban pedig olyan sok autót adtak el, mint a nyilvántartások 1920-as évekbeli kezdete óta még soha.
Hirdetés

Húsz évvel ezelőtt még nemzeti katasztrófaként élték meg a britek, hogy hagyományos autómárkáik sorra külföldi tulajdonba kerültek. Franciaországban ilyesmire nem kerülhetett sor, mert az állam megakadályozta. A Peugeot és a Renault így még hosszú évekig tartó sikeres működésével nagyban hozzájárulhatott ahhoz, hogy a francia autóipar lényegesen több autót gyártson, mint a brit.

Mostanra azonban fordult a kocka. Az új francia gazdasági miniszter, Emmanuel Macron is beismerte a napokban, hogy nagy bajban van az ágazat. A megoldást azonban a franciák nem a kevesebb, hanem a több állami beavatkozásban vélik megtalálni. Nemrégiben szállt be az állam a Peugeot részvényesei közé, hogy a vállalatot megmentse a csődtől.

A britek ezzel homlokegyenest ellenkező álláspontot képviselnek, a politika a szigetországban távol tartja magát a konkrét befektetésektől. Ezért is kerülhetett például a Jaguar és a Land Rover annak idején az indiai Tata Motors tulajdonába. Vincent Cable gazdasági miniszter szerint Nagy Britannia a nyíltságából profitál a legjobban, hiszen így a külföldi vállalatok szívesebben invesztálnak és teremtenek munkahelyeket az országban mint máshol.

Franciaországot az állami beavatkozás és a komplikált foglalkoztatási szabályrendszer hozta hátrányba Nagy-Britanniával szemben - véli Arndt Ellinghorst, a londoni ISI piackutató intézet autóipari szakértője. A szigetországban ezzel szemben magasan képzett és motivált munkaerő áll rendelkezésre, és még a vállalatok adóztatási rendszere is jóval kedvezőbb, mint a francia. "Csak egy okot mondjon nekem, miért akarna bárki is Franciaországban termelni?" - tette fel a kérdést.

A Bernstein Research kutatóintézet számításai szerint a brit munkások kétszer olyan termelékenyek mint francia társaik. A BMW oxfordi üzemében például tavaly minden egyes alkalmazottra 43 legyártott Mini jutott, míg a Peugeot Citroen Sochaux-i üzemében csak 23 autó. (MTI)
Szólj hozzá a cikkhez
FIGYELEM! A cikk felhasználása, utánközlése kizárólag a tlap szerkesztő engedélyével lehetséges! Kérek engedélyt
Címkék - autó,kocsi,ipar,brit,francia,termelés,gyártás
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2014-10-06 12:46:34
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü